۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۲۰۴۶۹
مدیر حوزه علمیه خوزستان مطرح کرد؛

کاهش اعتبارات هزینه‌های جاری حوزه | معضلات تجهیز و تعمیر مدارس

کاهش اعتبارات هزینه‌های جاری حوزه | معضلات تجهیز و تعمیر مدارس
مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: در سال تحصیلی جدید با کاهش اعتبارات هزینه‌های جاری و معضلات تجهیز و تعمیر مدارس رو به رو هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، صبح امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان در مسجد اعظم اهواز، با ابراز امیدواری از اینکه تعجیل ظهور پاداش عزاداران حسینی باشد، اظهار داشت: وظیفه کنونی ما آمادگی برای خدمت ارزشمند سربازی امام زمان (عج) لحاظ روحی و علمی و توان اجرای فعالیت‌های تبلیغی است؛ از سوی دیگر موضوع تبلیغ نباید مانعی از درس خواندن و تلاش‌های علمی و اخلاقی باشد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه علم و علم آموزی هدیه خداوندی است، عنوان داشت: در علم آموزی نباید تنها تلاش مان به عنوان ظرف تلقی شود بلکه نیازمند توفیق الهی هستیم و با داشتن آن، تحصیل علم و دستاوردهایش به مراتب برای ما بیشتر است.

حجت الاسلام بهرام پور با بیان اینکه همت بلند و توجهات امام زمان (عج) از علل موفقیت‌های ما در تحصیل علم است، خاطرنشان کرد: شرکت در مجالس عزاداری حسینی یکی از علل موفقیت در مسیر طلبگی است، اما متأسفانه در حوزه‌ها تعظیم و پاسداشت چنین مجالسی که جزو شعائر بزرگ الهی هستند، کمتر به چشم می‌آید، حال آنکه بزرگان حوزه استان از جمله آیت الله موسوی جزایری علی رغم مشغله‌های بسیار، در مراسمات و مجالس حسینی حضور فعالی دارند.

وی با اشاره به اینکه امسال در پذیرش طلاب علی رغم کاهش کمی، اما شاهد افزایش کیفی طلاب پذیرش شده هستیم، افزود: حضور طلاب جوان پرشور انقلابی و متعهد بسیار مسرت بخش است، بحث سیل و حضور طلاب و روحانیت در کنار مردم برای خدمت رسانی سبب شى تا شاهد یکی از کم نظیرترین پذیرش‌ها نسبت به سال‌های گذشته هستیم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان افزود: نزدیک به ۵۰۰ طلبه ورودی جدید در حال آمادگی برای حضور در کلاس‌های درسی هستند، از سوی دیگر کماکان افزایش تعدادی طلبه دیگر آن هم بصورت غیررسمی و از طریق پیگیری‌های کمیسیونی را پیش بینی می‌کنیم.

حجت الاسلام بهرام پور با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه اعتبارات حوزه‌های علمیه از وضعیت تکلیفی به کمک دولتی تغییر پیدا کرده است، تصریح کرد: محدودیت‌های اقتصادی عامل چنین تغییری است و با چنین تغییری، دولت الزامی در کمک به حوزه‌ها ندارد و بنا به خواسته‌های خود، اعتبارتی در اختیار حوزه‌ها قرار می‌دهد.

وی گفت: از آنجا که اعتبارات مربوط به هزینه‌های جاری بسیار کاهش پیدا کرده است؛ از این رو تلاش طلاب و اساتید و مدیران در جذب کمک‌های مردمی و ایجاد موقوفات و دریافت نذورات و دعوت از خیران به ویژه در مناطق محروم که برای برخی طلاب امکان پرداخت هزینه رفت و آمد وجود ندارد، را خواهشمند هستم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه در بحث تجهیز مدارس نیز با مشکلاتی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: تأمین هزینه‌های تعمیر و تجهیز در سال جاری بسیار بعید است و تنها اعتبار برای ساخت پروژه‌ها تخصیص می‌یابد و اکنون با چالش‌های جدی روبرو هستیم.

حجت الاسلام بهرام پور با بیان اینکه طلاب در بحث تأمین هزینه‌ها یاریگر بسیار خوبی خواهند بود، اظهار داشت: در حوزه آموزشی قرار بر اصلاح و تغییر ۸۵ درصدی محتوای متون کتب برای سال تحصیلی جدید است که با چنین اقدامی کمک بزرگی در تنظیم برنامه‌های درسی، فصل بندی و ارائه دروس صورت می‌گیرد؛ همچنین مدیران به گونه‌ای برنامه ریزی داشته باشند که طلاب دروس معین شده مرکز مدیریت را در طول سال تحصیلی به اتمام برسانند./۹۴۵۶/پ210/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
حاتم شرفی
ارسال نظرات